Dataset

Heroverwegingen en bijgestelde adviezen bo en sbo

Permanente linkGekopiëerd
Status Beschikbaar
Data eigenaar Dienst Uitvoering Onderwijs
Bijgewerkt 24-10-2024
Licentie CC-BY (4.0)
Thema
  • Onderwijs en wetenschap
Toegang Publiek
Metadata Download (XML/RDF)

Beschrijving

In dit bestand staat het aantal leerlingen in het basisonderwijs (bo) en speciaal basisonderwijs (sbo) dat in aanmerking komt voor een bijstelling van het oorspronkelijke advies en het aantal leerlingen dat daadwerkelijk een bijstelling krijgt. Om te kunnen bepalen welke leerlingen in aanmerking komen voor een bijstelling, is het toetsadvies vergeleken met het oorspronkelijk advies. Wanneer het toetsadvies hoger blijkt dan het oorspronkelijke advies, komt de leerling in aanmerking voor een bijstelling. Daarnaast staat ook het aantal leerlingen weergegeven waarbij het toetsadvies lager is dan het oorspronkelijke advies en het aantal leerlingen waarbij het toetsadvies en het oorspronkelijke advies aan elkaar gelijk zijn.Op 24-03-2020 is geconstateerd dat er niet de juiste selecties zijn toegepast op dit bestand. Door deze fout zijn er bij het berekenen van de heroverwegingen en bijstellingen ook leerlingen meegenomen die op een van de ontheffingsgronden een vrijstelling hebben voor het maken van de eindtoets. In lijn met voorgaande publicaties zijn deze leerlingen er na het constateren van deze fout alsnog uit gefilterd.

Bestemmingspagina: https://test-onderwijsdata.duo.nl/datasets/wpoheroverweging-v1

Eigenaar

Gegevens van de aanbieder

Contactpunt

Publicatie

Hergebruik

Licentie en voorwaarden

Relaties

Vergelijkbare datasets

Metadata

Versiebeheer

Versietoelichting

Taalinstellingen

Taal dataset

Taal van de metadata

Identificatie

Primaire identificatie van deze dataset


Downloads

Heroverwegingen en bijgestelde adviezen bo en sbo

CSV CC-BY (4.0)

In dit bestand staat het aantal leerlingen in het basisonderwijs (bo) en speciaal basisonderwijs (sbo) dat in aanmerking komt voor een bijstelling van het oorspronkelijke advies en het aantal leerlingen dat daadwerkelijk een bijstelling krijgt. Om te kunnen bepalen welke leerlingen in aanmerking komen voor een bijstelling, is het toetsadvies vergeleken met het oorspronkelijk advies. Wanneer het toetsadvies hoger blijkt dan het oorspronkelijke advies, komt de leerling in aanmerking voor een bijstelling. Daarnaast staat ook het aantal leerlingen weergegeven waarbij het toetsadvies lager is dan het oorspronkelijke advies en het aantal leerlingen waarbij het toetsadvies en het oorspronkelijke advies aan elkaar gelijk zijn.

Voorbeeld